03 października 2022 19:53 | Aktualności
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz
W myśl starej sentencji Konfucjusza, a także w myśl rozwijania umiejętności podstawowych i przekrojowych, które realizowane są zgodnie z kierunkami polityki oświatowej, uczniowie Szkoły Podstawowej im. K. I. Gałczyńskiego pracują wykorzystując pomoce dydaktyczne zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Młody człowiek najlepiej uczy się poprzez udział i doświadczanie, poprzez emocje i pytania, jakie temu doświadczaniu towarzyszą, eksperymentowanie zostawia trwalszy ślad. Tak, jak mówi się, że podróże kształcą, tak wykonywanie ćwiczeń przy użyciu odpowiedniego sprzętu, czy wyposażenia podnosi skuteczność zapamiętywania. Kreowanie i wdrażanie przez nauczycieli takich sytuacji, w których uczeń będzie mógł zdobywać sam wiedzę, rozwijać umiejętności i kształtować postawy otwartości czy zaciekawienia, podnosi efektywność nauczania, a refleksje i wnioski zostają długo w pamięci, dzięki czemu uczniowie będą mogli wykorzystywać nabytą wiedzę w przyszłej ścieżce zawodowej.
Uczniowie klasy 4a i 4c mieli okazję pobudzić swoją kreatywność, oryginalność i umiejętność przestrzennego myślenia. Praca w grupie uczy zajmowania odpowiednich ról, zgodnych z temperamentem i osobowością, wyłania lidera i daje możliwość poczucia „sprawstwa”, czyli realnego wpływu społecznego. Praca z system edukacyjnym LEGO BricQ przygotowuje uczniów na przyszłość i pomaga im rozwinąć gotowość do nauki przez całe życie.
E.W.