08 czerwca 2025 11:16 | Aktualności
Innowacja została wprowadzona jako stały element tygodniowego planu zajęć pozalekcyjnych dla klasy 1b. Zajęcia odbywały się systematycznie, raz w tygodniu, w dwóch grupach, co pozwoliło na indywidualne podejście do każdego ucznia oraz lepszą organizację pracy.
Zajęcia były prowadzone w sposób atrakcyjny, z wykorzystaniem różnorodnych materiałów i technik. Dzieci miały okazję poznać takie działania plastyczno-techniczne jak: tkanie na krośnie, pierwsze próby szycia, przyszywanie guzików, makramowe sploty
W trakcie zajęć uczniowie uczyli się bezpiecznego korzystania z igieł, nożyczek, a także organizacji pracy i wytrwałości w dążeniu do celu. Działania prowadzone były metodą pracy indywidualnej oraz grupowej, co wpłynęło pozytywnie na rozwój kompetencji społecznych uczniów, takich jak współpraca, wzajemna pomoc, komunikacja i dzielenie się pomysłami. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem ze strony uczniów. Dzieci chętnie podejmowały się nowych wyzwań, a także z dumą prezentowały efekty swojej pracy. Widoczna była poprawa w zakresie: sprawności manualnej, koncentracji, estetyki wykonania, samodzielności i organizacji własnej pracy, kreatywności i wyobraźni przestrzennej.
Innowacja „Guzik tu, guzik tam zaraz go przyszyję sam” okazała się cennym elementem procesu dydaktycznego w edukacji wczesnoszkolnej. Potwierdziła zasadność wprowadzania twórczych form pracy manualnej jako skutecznej metody wspierania rozwoju dzieci, zarówno w sferze poznawczej, jak i emocjonalno-społecznej.